Iasi

Romania

telefon

0728737373

e-mail

office@infomass.ro


Focus-Group

Un grup mic de participanți selectați cu atenție care contribuie la discuții deschise pentru cercetarea unui produs/serviciu în prezența unui moderator

Interactiv si directionat

Participanții sunt capabili să asculte răspunsurile celorlalți participanți și să interactioneze. Moderatorul poate directiona discutiile spre puncte de interes

Studiu calitativ

În comparație cu un sondaj cantitativ, focus grupurile sunt capabile să adune mai multe informații despre percepții, atitudini și experiențe.

Costuri eficiente

Focus grup-ul este o metoda mai ieftina de a obtine informatii comparativ cu o ancheta prin chestionar sau interviuri directe

Multumim celor peste clienti
care au beneficiat de studiile si sondajele noastre

Tipuri de focus grup

Focus grup clasic

In fiecare grup in jur de 8-9 persoane discuta o anumita tema. Grupul este condus de un moderator specializat, care incepe discutia de la un nivel foarte general, apoi, gradual, focalizeaza discutia pe subiectul vizata; participantilor nu li se spune inainte care este subiectul vizat ci doar domeniul de interes.

De exemplu, daca un post de televiziune vrea sa realizeze un o nou program de stiri, persoanele alese sa faca parte din grup, ar putea fi cei ce vizioneza programe informative; ei vor fi anuntati ca tema discutiei este mass-media.

Discutia poate incepe cu informatiile din mass-media in general, ce le place sau displace participantilor iar apoi, treptat discutia este focalizata catre informatiile vehiculate prin intermediul televiziunii si programele de stirii TV.

De obicei realizam focus-grupurile in 4-6 grupuri diferite. Persoanele incluse in grup trebuie sa aiba un statut socio-profesional cat mai apropiat in vedera realizarii unei comunicari cat mai deschise; deasemenea si varsta reprezinta un factor important in sensul ca diferente mari de varsta intre membrii grupului pot influenta negativ comunicarea in interiorul grupului.

Two Way Focus Group

Two Way Focus Group este acel tip de focus-group in care un grup interactiv il observa pe un al doilea si discuta interactiunile observate pe baza carora se vor trage concluzii. Aceste concluzii vor fi analizate distinct – cu alte cuvinte, adaptat la Romania, acest tip de cercetare poarta numele de “Focus-Group la Focus-Group”.

Focus Group cu 2 moderatori convergenti

Focus Group cu 2 moderatori convergenti este acel tip de Focus-Group in care un moderator are rolul in asigurarea derularii eficiente a intalnirii (surprinderea de reactii non-verbale, incurajarea fluxului de idei libere etc.) in timp ce cel de-al doilea are grija ca discutia sa nu paraseasca prea mult tiparul stabilit in avans.

Focus Group cu 2 moderatori combatanti

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis natus ut perspiciatis unde omnis iste natus error

Client Focus Group

Client Focus Group se caracterizeaza prin prezenta in discutie a unuia sau a mai multor reprezentanti ai clientului/clientilor organizationali. Acest tip de cercetare este caracteristica in special sociologilor si psihologilor.

Focus group Online

Focus Group ONLINE are ca si caracteristica principala folosirea Internet-ului sau al altui tip de retea pentru organizarea unui focus-group. Atat Focus Group-ul Online cat si cel de tip Teleconferinta sunt metode de cercetare calitativa folosite atunci cand respondentii nu pot fi inlocuiti in populatie (parerile personale fiind extrem de importante) ori atunci cand respondentii selectati in prealabil sunt la mari distante intre ei si nu se pot reuni in aceeasi camera sub nici o forma.

Analiza focus group:

Tot ceea ce participantii spun, noi inregistram atat video cat si audio. Adevarata munca abia de aici incepe; analiza este mult mai dificila si ia mai mult timp. Inregistrarile sunt vizionate in mai multe randuri, accentul cazand in special pe continutul relatarilor participantilor dar si pe expresiile, gesturile si mimica participantilor. Cunostinte solide de psihologie precum si multa experienta este necesara pentru reusita focus-grup-ului.

In urma studierii inregistrarilor sau transcrierilor, realizam un raport. Nu exista metode simple de a transforma declaratiile participantilor in concluzii. Folosim unele proceduri standardizate dar, de cele mai multe ori, procedurile se stabilesc de la caz la caz, in functie de tema si obiectivele stabilite impreuna cu beneficiarul studiului.